Despre ISO 9001:2008
Ce este ISO 9001:2008 ?
ISO 9001 (ISO 9001:2008) este acum standardul cu cea mai larga raspandire si aplicare in ceea ce priveste asigurarea indeplinirii conditiilor de calitate ale bunurilor si serviciilor pe care un furnizor le livreaza clientilor sai.
Standardul este folosit de orice companie sau organizatie, indiferent de marimea sa si de sectorul in care activeaza, in orice parte a lumii.
In esenta, certificarea – cu alte cuvinte obtinerea certificatului, este recunoasterea de catre o terta parte (organizatia certificatoare abilitata), a faptului ca sistemul de management al calitatii implementat intr-o societate comerciala (organizatie) indeplineste cerintele standardului respectiv.
vezi si ISO 9001:2015 aici ...
Beneficiile standardului ISO 9001
Foarte simplu, sistemul se reduce la:
spune ceea ce faci – in Manualul Calitatii |
|
fa ceea ce spui – in proceduri / procese |
|
dovedeste ca ceea ce faci, faci bine – cu auditurile interne si externe |
Certificarea conform ISO 9001 permite companiilor sa satisfaca necesitatile de Management al Calitatii si cerintele clientilor cu o mai mare eficienta si eficacitate, asigurand cerintele tot mai ridicate ale clientilor.
Nu va trebui sa asteptati obtinerea certificarii pentru a observa beneficiile implementarii standardului de calitate ISO 9001.
Numeroase studii publicate in literatura de specialitate au relevat beneficiile directe ale implementarii si certificarii standardului ISO 9001 de catre companii diverse. Astfel:
reducerea cu 30% a reclamatiilor de la clienti; |
|
imbunatatirea cu 20% a timpului de livrare; |
|
reducerea defectelor de fabricatie de la 3% la 0,5%; |
|
reducerea cu 40% a timpului de productie; |
|
recunoastere si acceptare internationala; |
Iata cum au raspuns organizatiile la unul din studiile de caz, referitoare la consecintele implementarii si certificarii ISO 9001:
imbunatatirea managementului - 86% din repondenti | |
servicii mai bune pentru clienti - 73% din repondenti | |
cresterea eficientei - 69% din repondenti | |
reducerea pierderilor de productie - 53% din repondenti | |
imbunatatirea motivatiei staff-ului - 50% din repondenti | |
reducerea costurilor - 40% din repondenti |
ISO 9001 aduce beneficii unei afaceri?
Cu toate ca a fi certificat conform standardului ISO 9001 nu este o cerinta legala pentru companii, managerii au inteles ca exista o serie de avantaje majore in a avea un Sistem de Management al Calitatii certificat. Iata, mai-jos cateva dintre aceste avantaje::
imbunatatirea eficientei si eficacitatii organizationale a companiei; |
|
crestera vizibila a gradului de satisfactie al clientilor si imbunatatirea relatiilor cu acestia |
|
reducerea costurilor si a pierderilor din productie (din activitatea de baza) |
|
cresterea veniturilor (a vanzarilor) si a profitului |
|
asigura un avantaj competitiv asupra firmelor concurente |
|
asigura accesul la licitatii (din ce in ce mai multi organizatori de licitatii impun ca o conditie de selectie pentru participarea firmelor, ca acestea sa detina un certificat al Sistemului de Management al Calitatii) |
|
sporirea gradului de responsabilitate al angajatilor, precum si nivelul de satisfactie al acestora |
|
integrarea si alinierea proceselor interne specifice, intr-un sistem bine definit |
|
o mai buna intelegere a deciziilor manageriale de catre angajati, ceea ce duce la imbunatatirea lucrului in echipa (“teamwork” devine o notiune in sine, si nu una abstracta) |
|
implementarea unei corecte atitudini in ceea
ce priveste “continua imbunatatire” a
proceselor, a produselor, a intregului
sistem de management al societatii
(organizatiei) |
Principiile Managementului Calitatii:
Cele opt principii ale Managementului Calitatii sunt definite in
standardul ISO 9000:2000 "Sisteme de Management al Calitatii, Notiuni fundamentale si vocabular"
si in noul standard ISO 9004:2009 "Conducerea unei organizaţii către un succes durabil. O abordare bazată pe managementul calităţii".
Acestea sunt rezultatul unei experiente colective si a cunoasterii expertilor internationali, membri ai Comitetului Tehnic ISO, responsabil cu dezvoltarea si mentinerea standardelor ISO.
mai multe detalii ...
Solutiile noastre vor raspunde necesitatilor, dorintelor si
posibilitatilor dvs.
Suntem deschisi si receptivi, iar contractele incheiate cu clientii
nostri respecta intotdeauna directia negocierilor purtate.
Dorinta noastra este sa avem o relatie bazata pe incredere,
respect si corectitudine cu toti partenerii nostri.
Servicii
Quality Webinars
Organizam in mod constant webinarii avand ca teme standardele ISO si Sistemele de Management ...
detalii aici ...
Avantajele certificarii ISO
„Certificarea ISO 9001” reprezinta o apreciere a calitatii actului managerial, a bunelor practici din organizatie, a orientarii organizatiei in directia calitatii.
detalii aici ...
Sisteme de Management
Intelegerea complexitatii sistemului este esentiala pentru realizarea unei conduceri efective si eficiente a organizatiei / companiei.
detalii aici ...
Etapele consultantei
... parcurgerea acestor etape este una dintre conditiile necesare pentru a asigura obtinerea unui Sistem de Management adaptat nevoilor si structurii organizatiei / companiei respective ...
detalii aici ...
Modele documente SMC
Care este metoda optima pentru a avea documentatia SMC
proprie cu "costuri minime" ?
Cum sa minimizati cheltuielile legate de obtinerea
certificatului ?
detalii aici ...