Despre Sistemele de Management
Sistemele exista pretutindeni si ne afecteaza
fiecare aspect al vietii noastre.
O afacere este un foarte bun exemplu de sistem.
-
proprietarii doresc recuperarea investitiei initiale
-
angajatii doresc o slujba corespunzatoare, un salariu corect si un mediu de lucru sigur
-
clientii doresc ca cerintele lor sa fie corect determinate, indeplinite in mod corespunzator si livrate la timp
-
furnizorii doresc sa fie inteles rolul lor in lantul livrarilor (de produse si servicii), astfel incat sa poata indeplini cerintele clientilor lor.
Indeplinirea acestor sarcini devine posibila in masura in care afacerea (organizatie / companie) se foloseste de un Sistem de Management pentru a determina necesitatile fiecarei parti implicate (proprietari, angajati, clienti, furnizori, autoritati), a transforma aceste necesitati in cerinte interne, a asigura resursele necesare, a indeplini cerintele si a revizui performantele obtinute; iar ciclul acesta se va repeta in mod continuu pentru a asigura o permanenta imbunatatire a activitatilor.
Aceasta teorie pare simpla in esenta sa, dar dupa cum stim toti cei implicati in derularea unei afaceri, complexitatea lumii reale face ca totul sa fie in fapt mult mai dificil. Multe probleme pe care companiile / organizatiile le intampina in zilele noastre, provin de la modul de gandire si de actiune anti-sistemic. Pentru a preveni o astfel de capcana, este important ca fiecare manager sa isi defineasca organizatia / compania ca un sistem, a carui necesitate este de a:
indeplini cerintele proprietarilor (patronilor, detinatorilor legali) |
|
asigura continua imbunatatire a intregului sistem, nu doar imbunatatiri locale, partiale. |
Intelegerea complexitatii sistemului este esentiala pentru realizarea unei conduceri efective si eficiente a organizatiei / companiei.
De ce un Sistem de Management ?
Un Sistem de Management consta din patru elemente principale:
Politica si obiectivele managementului, avand rolul de ghid al organizatiei | |
Responsabilitatile managementului, definite astfel incat fiecare persoana implicata sa stie care sunt necesitatile si cerintele postului pe care il ocupa | |
Definirea proceselor, ce stabileste legaturile persoanelor cu obiectivele organizatiei | |
Distribuirea si analizarea datelor (documente si inregistrari), astfel incat sa se asigure imbunatatirea performantelor organizatiei |
Fiecare organizatie / companie este unica, are o identitate si o organizare proprie, de aceea cu toate ca fiecare organizatie are un sistem de management bazat pe cele patru elemente principale, nu pot exista doua sisteme de management similare !
De aceea:
Fiecare organizatie / companie trebuie sa-si dezvolte propriul Sistem de Management, astfel incat acesta sa poata fi utilizat si imbunatatit in mod continuu |
|
Sistemele de Management nu pot fi cumparate ca un produs aflat pe raft, nu pot fi descarcate de pe vreun site specializat si nu pot fi create exclusiv prin contributia unui consultant – fiecare organizatie trebuie sa dezvolte propriul Sistem de Management, beneficiind de cele mai multe ori de serviciile profesionale ale unui consultant. |
Un Sistem de Management corect proiectat si dezvoltat este o unealta la dispozitia organizatiei, utilizata pentru a comunica interdependenta persoanelor si a proceselor, precum si a permite luarea deciziilor in conditiile unei corecte analize ce va face posibila cresterea profitului.
Solutiile noastre vor raspunde necesitatilor, dorintelor si
posibilitatilor dvs.
Suntem deschisi si receptivi, iar contractele incheiate cu clientii
nostri respecta intotdeauna directia negocierilor purtate.
Dorinta noastra este sa avem o relatie bazata pe incredere,
respect si corectitudine cu toti partenerii nostri.
Servicii
Avantajele certificarii ISO
„Certificarea ISO 9001” reprezinta o apreciere a calitatii actului managerial, a bunelor practici din organizatie, a orientarii organizatiei in directia calitatii.
detalii aici ...
Etapele consultantei
... parcurgerea acestor etape este una dintre conditiile necesare pentru a asigura obtinerea unui Sistem de Management adaptat nevoilor si structurii organizatiei / companiei respective ...
detalii aici ...