Sistem de Management Integrat
Ce sunt Sistemele de Management Integrate ?
Integrat inseamna combinat: sa aduni toate practicile de management intern intr-un sistem unic, dar nu ca si componente separate. Pentru ca aceste sub-sisteme sa fie parti integate in sistemul de management al companiei trebuie sa fie interconectate astfel incat granitele dintre procese sa nu fie sesizabile, practic sa nu existe.
Un sistem este de fapt o interconexiune a componentelor sale, pentru a se ajunge la obiectivul stabilit initial. Componentele sistemului includ organizarea, resursele şi procesele.
De ce Sistem de Management Integrat ?
Un Sistem de Management Integrat (SMI) este un sistem de management care integrează toate componentele unei afaceri intr-un sistem coerent, astfel încât să permită realizarea scopului si misiunii sale. Si mai mult, orice are un efect asupra rezultatelor afacerii, ar trebui integrat in sistemul de management.
De ce ar trebui ca Sistemele de Management sa fie integrate ?
Sunt cateva motive, pentru care orice bun manager ar trebui sa dezvolte Sistemul de Management Integrat propriu organizatiei / companiei sale:
Reduce duplicarile, si prin urmare costurile asociate |
|
Reduce riscurile, si prin urmare, creste profitul |
|
Aduce un echilibru necesar in definirea obietivelor |
|
Elimina acele responsabilitati si relatii interne necorespunzatoare |
|
Creste puterea sistemului |
|
Concentreaza atentia pe obiectivele afacerii (organizatiei / companiei) |
|
Formalizeaza sistemele informale ale organizatiei / companiei |
|
Armonizeaza si optimizeaza practicile interne, specifice organizatiei / companiei |
|
Creaza consistenta necesara managementului |
|
Imbunatateste comunicarea interna / externa |
|
Faciliteaza instruirea personalului, formarea acestuia si dezvoltarea |
Este necesar un SMI ?
In orice organizatie / companie, necesitatea de a dezvolta un sistem integrat va veni din interior, nu din exterior.
Este foarte putin probabil ca un client sau un furnizor sa va solicite existenta SMI in cadrul companiei dvs. De asemenea, nu exista nici o reglementare interna sau internationala, si nici un standard care sa se refere la Sistemul de Management Integrat.
Daca o organizatie / companie are un Sistem de Management al Calitatii (SMC) certificat, se poate realiza acel sistem integrat care sa convina organizatiei respective, prin suprapunere, prin adaugarea proceselor necesare sistemelor de management de mediu si/sau sanatate si securitate ocupationala. Urmatoarele procese, ar trebui sa fie comune tuturor Sistemelor:
Controlul informațiilor documentate (documente și înregistrări) |
|
Instruire si formarea personalului |
|
Audit intern |
|
Analiza managementului |
|
Neconformități și acțiuni corective |
|
Managementul riscului - analiza riscurilor și oportunităților |
|
Managementul schimbării |
|
Managementul performanței |
Chiar daca o organizatie are un sistem de management, chiar daca nu are nici unul, poate adopta o cale de acces la tehnologia de sistem, pentru a dezvolta sistemul propriu de management, cu alte cuvinte poate proiecta un sistem pe toate nivelele acestuia (de la varf la baza) pentru a indeplini un obiectiv specific organizatiei / companiei
Variante de Sistem de Management Integrat ?...
Puteti avea SMI in orice combinatie, in functie de necesitatile interne ale organizatiei / companiei dvs. Puteti avea:
Sistem de Management Integrat Calitate – Mediu (ISO 9001 – ISO 14001) | |
Sistem de Management Integrat Calitate - Sanatate si Securitate Ocupationala (ISO 9001 – ISO 45001) | |
Sistem de Management Integrat Mediu - Sanatate si Securitate Ocupationala (ISO 14001 – ISO 45001) | |
Sistem de Management Integrat Calitate - Mediu - Sanatate si Securitate Ocupationala (ISO 9001 – ISO 14001 – ISO 45001) |
Ca si altele, in functie de necesitatile organizatiei dvs: .............
Solutiile noastre vor raspunde necesitatilor, dorintelor si
posibilitatilor dvs.
Suntem deschisi si receptivi, iar contractele incheiate cu clientii
nostri respecta intotdeauna directia negocierilor purtate.
Dorinta noastra este sa avem o relatie bazata pe incredere,
respect si corectitudine cu toti partenerii nostri.
Quality Webinars
Organizam in mod constant webinarii avand ca teme standardele ISO si Sistemele de Management ...
detalii aici ...
Principiile Managementului Calitatii
Cele opt principii ale Managementului Calitatii sunt definite in ISO 9000:2005 "Sisteme de Management al Calitatii, Notiuni fundamentale si vocabular" si in ...
detalii aici ...
Despre Sistemele de Management
Intelegerea complexitatii sistemului este esentiala pentru realizarea unei conduceri efective si eficiente a organizatiei / companiei.
detalii aici ...